Nationaal Reddingmuseum weer Kidsproof! - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Nationaal Reddingmuseum weer Kidsproof!

gepubliceerd op donderdag 2 november 2023

Nationaal Reddingmuseum wederom Kidsproof

Het Nationaal Reddingmuseum is weer Kidsproof bevonden voor 2024 door de Museuminspecteurs.

‘’Van harte gefeliciteerd! Jullie zijn één van de 77 Kidsproof musea van het komende jaar’’, luidde de eerste zin van Team Museumkids van de Museumvereniging. Dit kwaliteitsstempel laat zich het beste vergelijken met de Michelinsterren van de museumwereld.Ook dit jaar waren de jonge museuminspecteurs weer vol lof over het museum: ‘’Heel leuk. Je kan zelf varen, er is een vette windtunnel. Ook ga je via virtual reality mee op een reddingsboot en kan je alle vuurtorens van Nederland zien’’, is een van de reviews die het Nationaal Reddingmuseum ontving.

Over Museumkids

Museumkids.nl is een online platform van de Museumvereniging waar kinderen op speelse wijze in aanraking komen met de musea in Nederland. Het primaire doel is het stimuleren van de interesse en bezoek van kinderen aan musea, zowel online als offline. Alle musea in Nederland hebben op Museumkids een profielpagina met ruimte voor actuele tentoonstellingen. Bezoekers van Museumkids kunnen via de inspecties van de Museuminspecteurs ook zien wat kinderen van een museum vonden.

Hoge scores

Het museum scoort ook dit jaar weer hoge cijfers met een Customer Satisfaction (CSAT) van 97,10%. Dit is het percentage inspecteurs dat tevreden of zeer tevreden is over het bezoek. Een CSAT van boven de 80% wordt over het algemeen gezien als zeer goed. Het museum ontving daarnaast een Net Promotor Score (NPS) van 89,86. De NPS geeft inzicht in de hoeveelheid inspecteurs die enthousiast zal vertellen over een bezoek versus de hoeveelheid inspecteurs die hierover negatief zal zijn. Een NPS tussen de70 tot 100 wordt gezien als geweldig.