Helder Licht en Lichtjesloop Den Helder 2023 - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Helder Licht en Lichtjesloop Den Helder 2023

gepubliceerd op maandag 18 september 2023

Helder Licht en Lichtjesloop 2023 - Lichtfestival Den Helder

'Helder Licht', hét lichtfestival, georganiseerd door Citymarketing Den Helder, keert voor de 6e keer terug naar Den Helder. Van 27 oktober t/m 12 november staat Den Helder weer in het teken van kunst en licht, maar ook diverse activiteiten.

Dertien unieke lichtkunstwerken

Bijna drie weken lang worden de Helderse binnenstad en Willemsoord omgetoverd met dertien unieke lichtkunstwerken. Dit jaar met een nautisch thema. Deze kunstwerken zijn speciaal voor Den Helder gemaakt passend bij onze Marinestad. De 2 kilometer lange wandelroute begint bij de Watertoren en leidt het publiek door het stadspark en de Keizerstraat, vervolgens via de Beatrixstraat over de voormalige Rijkswerf. Een van de hoogtepunten tijdens 'Helder Licht' is een projectie op de onderzeeër De Tonijn bij het Marinemuseum.

Aanvullende activiteiten

Naast de betoverende lichtkunstroute zullen er ook diverse aanvullende activiteiten plaatsvinden die de stad in de schijnwerpers zetten. De schepen in de Museumhaven van Willemsoord extra verlicht. De organisatie van Helder Licht is bezig met het opzetten van een muziek- en poëzie-evenement. Ook worden er weer diverse rondleidingen en fotocursussen aangeboden.

Lichtjesloop

De opening van het evenement wordt gecombineerd met de jaarlijkse 'Lichtjesloop' van Sportservice Den Helder. Het Nationaal Reddingmuseum kan dit jaar, met een thema 'Nautisch', uiteraard niet ontbreken als onderdeel van deze 'wandelende lichtslinger'. Aanmelden kan via Noord-Holland Actief.

Een betoverende avond

Gedurende de hele periode van Helder Licht kun je genieten van een betoverende avond in een nautische omgeving. 'Helder Licht' is van 27 oktober t/m 12 november elke avond te bewonderen van 19.00 tot 23.00 uur. Houd Citymarketing Den Helder in de gaten voor meer actuele informatie over de lichtroute, rondleidingen, fotowandelingen en winacties.